Årsmöte 2015 med BOJ-pris, 12 mars

Brottsofferjouren i Uppsala-Knivsta-Håbo delade ut det lokala BOJ-priset vid jourens Årsmöte den 12 mars i Uppsala. BOJ-priset delas varje år ut till en person som på ett extra förtjänstfullt sätt ger stöd och hjälp till sina medmänniskor och till brottsdrabbade.

Det lokala BOJ-priset går i år till Michel Toumeh som betytt mycket för många brottsutsatta personer i Uppsala. Pristagaren har under många år målmedvetet och engagerat arbetat för att ge brottsutsatta och andra människor i utsatta situationer stöd genom sitt ideella arbete. Michel har bland annat varit engagerad i Frisam, Brottsofferjouren och med nattvandring.

Michel utvidgade även sitt ideella engagemang tidigare i år när han startade upp föreningen ”Ljusare framtid” där de arbetar för att förebygga missbruk och brottslighet bland ungdomar i Gränby. Föreningen går bland annat ut och nattvandrar i Gränby under helgerna, de anordnar informativa föreläsningar och de avser även samverka med skolor för att anordna aktiviteter för ungdomarna. Ett mål är att verksamheten inom några år ska ha spridits till hela Uppsala.

Pristagaren var nominerad till priset som Årets upplänning, men vann inte den utmärkelsen. Brottsofferjouren i Uppsala-Knivsta-Håbo vill på detta sätt uppmärksamma pristagaren för hans fina insatser inom den ideella sektorn och också för det ovärderliga engagemang han visat för att ge stöd och hjälp till sina medmänniskor.

Styrelsen för Brottsofferjouren i Uppsala-Knivsta-Håbo vill ge en stor eloge till Michel Toumeh för det gedigna arbete han utfört. Priset sponsrades utav Länsförsäkringar i Uppsala och bestod av en check på 2 000: - som Michel valde att skänka till sin nystartade förening ”Ljusare Framtid”.

Årsmöteshandlingar nedan:

1) Kallelse årsmöte

2) Verksamhetsberättelse 2014

3) Årsbokslut 2014

4) Revisionsberättelse och verifiering av minimikrav

5) Verksamhetsplan 2015

6) Budget 2015

7) Förslag till styrelse 2015

För att få handlingarna på post eller mail kontakta kontoret på: info@uppsala.boj.se.

För frågor inför årsmötet kontakta ordförande Ewa Ben Ouali:

E-mail: ordforande@uppsala.boj.se